Οι αϋπνίες έχουν τρεις εξαιρετικούς τρόπους για να μας παχύνουν.
Στις μέρες μας το θεωρητικά απαραίτητο οκτάωρο ύπνου είναι κάτι σαν αστικός μύθος, καθώς οι περισσότεροι από εμάς αναγκαζόμαστε να ξενυχτάμε είτε για να τελειώσουμε κάποια δουλειά, είτε γιατί είμαστε ακόμα στη δουλειά, είτε γιατί χαζεύουμε με τις ώρες μπροστά στον υπολογιστή χάνοντας την αίσθηση του χρόνου, είτε γιατί έχουμε κατεβάσει την τελευταία σεζόν της αγαπημένης μας σειράς και δεν μπορούμε να σταματήσουμε να βλέπουμε το ένα επεισόδιο μετά το άλλο.

Αυτό που ξεχνάμε τελείως, όμως, όταν κάνουμε κάτι από τα παραπάνω μέσα στη μαύρη νύχτα, είναι η υγεία μας. Το ξενύχτι και οι αϋπνίες που έρχονται μαζί του και γίνονται συνήθειά μας επηρεάζουν σημαντικά το πρόγραμμα ύπνου μας και δημιουργούν διάφορα προβλήματα υγείας στον οργανισμό μας, μεταξύ των οποίων και η αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Πολλοί μπορεί να πιστεύουν πως το ξενύχτι βοηθά στο να χάσουμε κιλά, στην πραγματικότητα όμως συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Το ξενύχτι είναι ένας από τους κύριους παράγοντες στην αύξηση του σωματικού μας βάρους. Πως γίνεται αυτό; Με τα ακόλουθα τρία «χτυπήματα»:

Καίγονται λιγότερες θερμίδες

Βάσει μιας έρευνας που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, αποδείχθηκε πως όταν κάποιος ξενυχτά, οι θερμίδες που καίγονται μετά από κάθε τι που τρώει είναι σημαντικά λιγότερες. Επίσης, το σώμα νιώθει αδύναμο επειδή η ενέργειά του μειώνεται κατά 5%.

Τρώμε περισσότερο

Οι γυναίκες που κοιμούνται μόλις 4 ώρες ένα βράδυ, την επόμενη μέρα θα καταναλώσουν 329 θερμίδες παραπάνω από το κανονικό, σύμφωνα με έγκυρες έρευνες. Όταν μένουμε ξύπνιοι μέχρι αργά, μεγαλώνει η επιθυμία μας για κατανάλωση τροφίμων με μεγάλη περιεκτικότητα υδατανθράκων.

Μεγαλύτερη επιθυμία για φαγητό

Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει τα επίπεδα της ορμόνης γκρελίνης, της οποίας λειτουργία είναι να μας λέει πότε πρέπει να φάμε. Επίσης, η έλλειψη ύπνου συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής λίπους, άρα και στην αύξηση των κιλών μας.

Όσοι από εσάς, λοιπόν, είστε workaholics ή απλά έχετε συνηθίσει να ξαγρυπνάτε για τον έναν ή τον άλλο λόγο, καλό θα ήταν να αρχίσετε να σκέφτεστε το ενδεχόμενο να πηγαίνετε για ύπνο νωρίτερα, έστω και με το ζόρι μέχρι να το συνηθίσετε, για να μην φτάσετε στο σημείο να ξαγρυπνάτε σε ένα 24ωρο γυμναστήριο λίγο πριν βγείτε στην παραλία.

Πηγή:queen.gr